07-12-2020
Ervaring
Kort geleden bij van Lonkhuijzen een mooie Ford S-Max gekocht. Helaas viel de auto na twee weken op een zaterdagavond stil, wilde ook niet meer aanslaan. Gelukkig een parkeerplaats in de buurt waar we hem heen konden duwen. Maandag ochtend rond 11.00 uur gebeld, waarop gelijk actie werd ondernomen. Om 13.00 uur stond van Lonckhuijzen bij ons in Drunen, 65 km voor hen rijden. Even gekeken of hij het probleem ter plaatse kon verhelpen, maar dat was helaas niet het geval. Na nog excuses voor het ongemak, hij vond het heel vervelend voor ons, werd de auto op de ambulance afgevoerd. Helaas bleek het geen simpele storing te zijn, en had men wat meer tijd nodig dan verwacht, hierover werd ik netjes ingelicht. De leenauto die ik eerder niet nodig had stond nog steeds ter beschikking, en werd ook nog eens netjes afgeleverd voor de deur! Niet iets wat je gelijk verwacht, en nogmaals de welgemeende excuses dat het nog niet gelukt was om het euvel te verhelpen. Een aantal dagen later volgde een telefoontje met nieuws, het goede was dat de auto weer liep, het slechte was dat ze geconstateerd hadden dat de versnellingsbak (Powershift) olie lekte, en dat ze dat gelijk wilde verhelpen. Hiervoor moest wel bij een specialist de versnellingsbak gedemonteerd worden, dus ging het wat langer duren. Ik had een prima leenauto, dus graag! Binnen een week kon ik de auto weer ophalen, waarbij gelijk de wat mindere accu was vervangen. Helaas had mijn vrouw in tussentijd een lichte parkeerschade veroorzaakt aan de leenauto. Ook hier was afhandeling van de schade wat men mag verwachten, een meer dan schappelijke prijs, met netjes een rekening erbij. Ik kan natuurlijk niet verlangen dat zij voor die schade opdraaien. (Heb ik overigens netjes vergoed gekregen bij Inshared). En hoewel ik de auto had gekocht met Bovag garantie, is échte service problemen oplossen zonder discussie of moeilijk doen, want recht hebben is nog iets anders dan recht krijgen! Wat mij betreft een aanrader!